uncategorised

Reklamační řád

Přečtěte si také naše Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky byly konzultovány Sdružením obrany spotřebitelů, o.s. (www.spotrebitele.info).

Reklamační řád slouží k řešení vztahů mezi prodávajícím, internetovým obchodem JINOVA.cz, a zákazníkem, v případě, že na zboží zakoupeném v tomto obchodě se projeví jakékoli vady. Společně s Obchodními podmínkami určuje podmínky prodeje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího (jinova.cz) a kupujícího (zákazník).


JINOVA ČESKÉ TREZORY s.r.o.
Brigádnická 336
JINCE 262 23

Obecné podmínky

Záruční doba trezorů

Na zboží prodávané spotřebitelům se vztahuje záruční doba minimálně 2 roky. Pokud se na nějaké zboží vztahuje delší záruční doba, musí být uvedena v záručním listu, který je dodán spolu se zbožím.

Záruční doba uvedená na našich stránkách je určena pro koncové zákazníky - spotřebitele, nikoliv pro kupující, kteří nejsou spotřebiteli. Kupujícím, kteří nejsou spotřebiteli, stanovuje záruční dobu konkrétní dovozce zboží do ČR.

Pokud zákazník zjistí vadu na dodaném zboží nebo jeho neúplnost (případně nesprávný typ, barvu, počet kusů,…) sdělí tuto skutečnost bez zbytečného odkladu pracovníkům internetového obchodu jinova.cz, kdy tak učiní ve vlastním zájmu řádného vyřízení reklamace.

Kontrola zboží

Kupující, který není spotřebitel, je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Podepsáním přepravního listu kupující souhlasí s jeho převzetím a stvrzuje, že dorazilo nepoškozené vinou dopravy. U přepravy poštou je nutno nahlásit poškození zásilky do 24h od doručení. Na pozdější reklamace způsobené vinou dopravy nelze brát zřetel a budou zamítnuty.

Uvedené v odst. 3 se doporučuje provést i kupujícímu, který je spotřebitelem. Nedodržení doporučeného postupu při a po převzetí zboží se však nijak nemůže dotknout jeho práv při uplatňování odpovědnosti za vady.

Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů). Opotřebování věci způsobené jejím obvyklým užíváním není tedy kryto záruční odpovědností prodávajícího.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena. Je-li však v záručním listě uvedena jiná společnost určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u společnosti určené k provedení záruční opravy. V případě, že není možné zajistit opravu tímto způsobem, zajistí opravu prodávající.

V případě, že není reklamované zboží osobně předáno k reklamaci prodávajícímu, je kupující odpovědný za přepravu a případné škody při ní způsobené. K přepravě reklamovaného zboží doporučujeme používat pokud možno originální obaly. Zásilka by měla být ve vlastním zájmu kupujícího pojištěna.

Posouzení vady

O vaší reklamaci rozhodneme ihned, ve složitějších případech do 3 dnů. Do této lhůty se nezapočítává nutná doba pro odborné posouzení reklamované vady, nejpozději bude reklamace vyřízena včetně odstranění vady do 30 dnů. Tuto lhůtu lze po dohodě se spotřebitelem prodloužit. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů vynaložených na toto odstoupení. Náklady spojené s přepravou zboží k zákazníkovi po vyřízení reklamace jsou hrazeny prodávajícím.

Postup reklamace

Při uplatňování reklamace dodržujte následující postup:

  1. Ujistěte se, že v balení produktu není na záručním listě uvedeno servisní středisko tohoto produktu. Pokud je servisní středisko uvedeno, obraťte, prosím, se na něj a jeho zaměstnanci Vám poradí, co je nutno udělat pro rychlé a bezproblémové řešení reklamce. Tyto informace se dají taktéž ve většině případů zjistit na internetové stránce daného servisu či výrobce. Pokud servisní středisko není uvedeno, postupujte prosím dle návodu na našem odkazu servisních středisek. Pokud jste zde našli servisní středisko Vašeho výrobku, bez váhání se na něj, prosím, obraťte.
  2. Pokud pro výrobek není uveden autorizovaný servis, provádí se reklamace u nás, potom doporučujeme, pro rychlejší vyřízení reklamace, vyplnit reklamační formulář, kde uvedete typ výrobku, jeho výrobní číslo, číslo prodejního dokladu a popis závady. Případně uveďte popis závady jiným zjistitelným způsobem a tento přiložte k reklamované věci.
  3. Formulář bude automaticky odeslán do našeho servisního centra a jeho kopie do Vaší emailové schránky. Zároveň vám bude přidělen návratový kód (reklamační číslo). Návratový kód proto uvádějte viditelně na zásilce – výrazně tak urychlíte proces reklamace.
  4. Zašlete zboží na určenou adresu anebo doručte do sídla společnosti. Zboží je vhodné zaslat doporučeně a pojistit jej. Zásilky s dobírkou nebudou přijaty. V zájmu rychlejšímu vyřízení reklamace, prosím, zasílejte reklamované produkty určené servisu přímo na daný servis (adresu vám rádi sdělíme), v případě zaslání na provozovnu prodejce dojde pouze k prodloužení doby vyřízení reklamace z důvodu dodatečné přepravy.
  5. Zboží zasílejte, pokud možno, v originálním obalu anebo v jiném, vyhovujícím, přepravním obalu. Naše firma neručí za případné mechanické poškození při přepravě zboží do autorizovaného servisu nebo do sídla naší firmy. Prosím pozor. I při osobním předání reklamace, je nutné zboží předat včetně odpovídajícího obalu zajišťujícího jeho bezpečný transport.
  6. V případě, že uděláte chybu při vyplňování formuláře, nebo budete chtít údaje doplnit, používejte prosím vždy ke kontaktu s námi email příslušný k Vaší reklamaci (tedy kopii zaslanou automaticky na Váš email). Předmět zprávy prosím neměňte ani nemažte, pomůžete tak našim zaměstnancům k rychlejší identifikaci reklamace, ke které se email vztahuje.
  7. Pokud se závada projeví při prvním použití výrobku, nejpozději však do 3 dnů od prodeje, umožňuje prodávající řešení reklamace výměnou vadného výrobku za bezvadný kus v těchto případech:
    1. zboží není viditelně použité a je patrné, že vadu nezpůsobil kupující
    2. není ještě vyplněn záruční list
    3. reklamace byla předem nahlášena pomocí reklamačního formuláře
    4. dané zboží je běžně dostupné u dodavatelů (jinak není výměna možná)
  8. Postup dle bodu 7 nijak nevylučuje možnost spotřebitele uplatnit svá reklamační práva včetně uplatnění rozporu s kupní smlouvou viz obchodní podmínky.
  9. Reklamace vyřizujeme pouze v pracovní dny PO-PÁ. Nevyřizujeme reklamace ani neprovádíme servisní práce v SO-NE. Pouze Vám můžeme přijmout zboží na reklamaci při sobotním otevření naší prodejny. Taktéž Vám nejsme schopni v tento den vystavit dobropis, vrátit peníze ani vyměnit zboží za bezvadné. Děkujeme za pochopení.

Neoprávněná reklamace zboží

V případě neoprávněné reklamce bude kupujícímu (reklamujícímu), který není spotřebitel, účtován manipulační poplatek 1000 Kč. Manipulační poplatek zahrnuje náklady na dopravu mezi servisy, manipulaci a náklady na uskladnění reklamovaného zboží. Neoprávněnost reklamace bude ze strany prodávajícího doložena písemným vyjádřením buď servisního technika, nebo přímo autorizované servisní organizace dané značky. Děkujeme za pochopení. Toto ujednání se nevztahuje na kupujícího, který je spotřebitelem vyjma případů, když by prodávající takovému kupujícímu prokázal jeho zřejmé zneužívání jeho práv v neprospěch prodávajícího, tedy zejména opakované šikanózní evidentně neodůvodněné reklamace.


Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 10.05.2010 a platnost končí okamžikem vydání nového reklamačního řádu.

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky odpovídají legislativním požadavkům podle nového občanského zákoníku, který je účinný od 1. ledna 2014. Přikazuje jednat poctivě a poctivost a dobrou víru každého předpokládá.

Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost JINOVA ČESKÉ TREZORY s r.o. (dále jako „prodávající“) pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu, provozovaného na internetové adrese www.jinova.cz a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).


Název: JINOVA ČESKÉ TREZORY s r.o.

Sídlo: Brigádnická 336, 262 23 JINCE

IČ: 25757032

Zapsaná: u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka

Telefon: +420 318 692 251 a +420 721 886 885

Email: jinova@jinova.cz

Kontaktní adresa: Hasičská 400, 262 23 JINCE

Otevírací doba: Pondělí - pátek od 7:30 - 16:00 hodin, po dohodě i později a soboty

Ověření údajů o prodávajícím: https://ares.gov.cz/ekonomicke-subjekty


Informace

  • Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
  • Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
  • Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
  • Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
  • Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží. Odchylky jsou možné.

Doručování zboží

Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, v dohodnutý termín od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději několika pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.

Doklady ke zboží (zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty) jsou součástí při předání. Při zvláštních okolnostech (např. expresní doručení) odešle prodávající potřebné dokumenty ihned bez prodlení.

Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 600,- Kč. Ještě nikdy jsem skladné neúčtovali (psáno 03-2020). Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.

Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží pokud se nevyrábí na zakázku podle přání kupujícího.

Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku. Také je možné cenu ponížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním.

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit

  • u smluv o poskytování služeb za podmínky, že k plnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
  • dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího;
  • u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu;
  • u smluv o dopravě nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.

Vzor/on-line formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.

Práva a povinností z vadného plnění

Jakost při převzetí

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.


Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • bezplatné odstranění vady opravou;
  • přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
  • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.

Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.


Řešení sporů

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní řešení sporů probíhá prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

Kupující se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Ostatní

Spotřebitelem se rozumí člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.

Záloha na zboží

V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není na skladě, nebo množství zboží, které není obvyklé, může být ze strany prodávajícího požadována úhrada zálohy. Prodávající se zavazuje o požadavku zálohové platby informovat kupujícího neprodleně.

Informace a poradenství

Všechny ústní a písemné údaje o vhodnosti a možnosti použití dodávaného zboží jsou sdělovány podle nejlepšího vědomí prodávajícího. Představují však pouze jeho hodnoty zkušeností a informací, které prodávající sám získal od výrobce či svého dodavatele.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2014.


Možné závady a servis trezorových zámků na klíč

Nejlepší je závadám předcházet. Řešit včasně nestandardní chování zámku, opotřebované klíče, ztracený klíč u kterého může dojít ke zneužití. Výhodné je řešit servis když jsou dveře trezoru otevřené. Servis je potom jednodušší než začínat násilným otevřením trezoru.

Opotřebovaný trezorový klíč

Trezorový klíč se časem opotřebuje, za různě dlouhou dobu podle toho jak často se používá. Při velice častém používání v obchodě nebo kanceláři to v praxi může znamenat i jeden rok! V domácích podmínkách jsou ale klíče velice odolné. Odhadem bez problémů vydrží 2.000 cyklů. Přesto, že opotřebovaný klíč stále funguje může dojít k náhlé závadě, v lepším případě jen klíč přestane odemykat. Na obrázku je vidět opotřebovaný klíč a klíč nový:

Opotřebovaný klíč k trezoru

Opotřebovaný klíč včas vyřadit (znehodnotit). Když je opotřebovaný klíč, tak zámek na tom bude podobně. Doporučení je vyměnit celý zámek. Cenově je to dokonce podobné jako výroba duplikátu klíče. Nebo druhá možnost. Podle druhého klíče vyrobit duplikát. Pro zachování záruky na funkci nového klíče se kopie vyrábí se zámkem. Klíč vyráběný podle neopotřebovaného klíče většinou také funguje. V několika případech potřebuje mírně upravit, připilovat.

Výměna trezorového zámku na klíč

Jednou za několik let je dobré vyměnit celý zámek. Životnost zámku je dána hlavně četností při používání. Takový servisní zásah není složitý a nezabere příliš času. Při objednávce tohoto zásahu uvádějte typ trezoru, výrobce a nejlépe číslo zámku, které je na těle samotného zámku. Tlakově odlité nebo na samolepce.

označení trezorového zámku na klíč EN 1300 B

Nejde otočit trezorovým klíčem

Klíčem v zámku se otočí do polohy odemčeno a již nejde otočit zpět. Stává se to při příliš opotřebovaném klíči nebo závadou zámku. Ještě větší škoda vzniká při násilném otočení klíče zpět při zavřených dveřích! Zámek může prasknout a blokovat stále. Trezorový zámek pokud možno nechte odemčený, daleko větší náklady jsou při zamčeném a zavřeném trezoru. V takovém případě je potřeba odborný servis.

Lámací, skládací klíč

Skládací nebo také lámací klíč má klub pro jeho lepší přenášení a uložení, tento koub se také může ve vzácných případech opotřebovat a klíč se například rozdělí. V takovém případě si nechte udělat nabídku na elektronický zámek. Je to jednoduché řešení a vychází cenově nejvýhodněji! Potom co jste nosili v kapse lámací klíč bude pro Vás elektronický zámek vysvobození.

Čištění trezorového klíče

Pokud jde klíč vkládat ztěžka můžete ho zkusit vyčistit. Zepředu na klíči je zpravidla kruhový otvor do kterého se časem mohou dostat nečistoty (Použít jde například rozložená kancelářská sponka.). Do zámku ale nezasahujte a nezkoušejte ho čistit!

Copyright © již od roku 1968 Všechna práva vyhrazena.

Aktualizováno prosinec 2024

Copyright © Free Joomla! 4 templates / Design by Galusso Themes